Alustaksin sellest, et minu jaoks pole klassijuhataja töö uus asi, kuna olen juba varem kolm aastat klassijuhataja olnud. Ei saa öelda, et see töö oli minu jaoks lihtne. Pigem vastupidi. Sellepärast püüdsin käesoleva praktika jooksul võimalikult palju jälgida oma juhendajat ja analüüsida tema tegevusi, et tulevikus vältida vigu suhtlemisel laste ja vanematega.
Praktika ajaks sai minust Tallinna Juudi Kooli 3.B klassi klassijuhataja abi. Tore on see, et olen nende õpilaste eesti keele õpetaja, nii et meil oli palju võimalusi suhelda. Klassis on 22 õpilast, 13 tüdrukut ja 9 poissi. Selles klassis on väga heatahtlikud, vastutulelikud ja taibukad lapsed. Nendega oli tore nii tunde läbi viia kui ka väljaspool tunde suhelda. Oli kohe tunda, et oma klassijuhataja Svetlanaga on lastel väga soojad suhted. Tema suutis olla pehme, kuid nõudlik ja lapsed kuulasid tema sõna. Püüan temast eeskuju võtta.
Mis teeb Juudi Koolis klassijuhataja töö eriliseks on juudi traditsioonidest kinnipidamine. Reedeti toimub nn shabbat, mille käigus toimub teatud rituaal. Mul oli võimalus sellest osa võtta. Kuna tulevikus saab ka minust selle kooli klassijuhataja, siis panin endale plaani käia võimalusel juudi tavade tundides, kuna sain aru, et peaksin omandama päris palju teadmisi juudi tavadest. Juudi tavadega on seotud ka paljud üritused, sest koolis tähistatakse erinevaid tähtpäevi. Kuna selle klassi lapsed on väga heatahtlikud, siis paljude asjade kohta sain infot nende käest. Ma kas küsisin ise või nad seletasid mulle, kui nägid, et ma mõnest asjast aru ei saa.
Nagu igas klassis oli ka siin oma probleeme nii õppimise kui ka käitumisega. Oli kaklevaid poisse ja nutvaid tüdrukuid, oli neid, kes tundi hiljaks jäävad või tunnis lobisevad jne. Polnud seda, mis eriti silma paistis. Täiesti tavaline klass. Kuna minu kui aineõpetaja klassiruum asub samal korrusel, kus 3. klassi oma, siis püüdsin võimalikult palju jälgida lapsi vahetunnis. Kui ilmnes mingi probleem või konflikt, siis klassijuhataja lahendas seda. Mina palusin luba kõrvalt vaadata ja õppida. Ise ma konflikte ei lahendanud. Rõõnmusid jagasid minuga lapsed küll. Nad heameelega rääkisid sellest, millega tegelevad vabal ajal, kellel on mis lemmikloom kodus, kelleks nad tahavad saada tulevikus.
Selle klassi lastevanematega ma praktiliselt kokku ei puutunud.
Комментариев нет:
Отправить комментарий